Tárhelyszakértő

Új fejezet a hirdetésblokkolásos háborúban

2016. április 28. - Lampyris Noc

53673663_m.jpg

Vesztésre állnak a tartalomszolgáltatók - győzhetnek a hirdetésblokkolók.

Röviden így foglalhatjuk össze, hogy miképp áll most a harc az internethasználat mindennapjait meghatározó hirdetésblokkolás terén.

Kezdjük az alapokkal:

Ez pedig az, hogy a weboldalak túlnyomó többsége a hirdetésekből él. Nincs is ezzel semmi gond, ez alapvetően egy tolerálható viselkedés, hiszen (általában) ingyen kapunk tartalmat, márpedig annak előállítása és továbbítása (lásd: egy honlap készítése, fenntartása, stb.) nem nulla pénzből történik.

Kétségkívül sokan használnak etikátlan eszközöket is, de a többség igyekszik fogyasztható állapotban a felhasználó arcába nyomni a különböző reklámokat, mondván, ő ebből él, de attól még nem szeretné elijeszteni a vendégeket.

Persze a felhasználó alapból türelmetlen, ezért az ingyen megnézett Youtube-videónál sem szereti a reklámokat, így hát elkezdte használni a hirdetésblokkolókat. 

Ami ugyebár közellenség azoknak, akik a hirdetésekből élnek, tehát idő kérdése volt, hogy az érintett tartalomszolgáltatók és a felhasználói igényeket kielégítő hirdetésblokkolók mikor ugranak egymásnak.

Főleg, hogy ez utóbbiak lényegében a fennmaradásukért küzdenek. Hiszen ki akar úgy hirdetni, ha tudja, a reklám szinte sose jut el a felhasználókhoz?

Kérlek, kapcsold ki az Adlockot!

Bizonyára sok adblockos felhasználó találkozott már olyan weboldallal, amely addig nem engedi tovább az embert, amíg az ki nem kapcsolja a hirdetésblokkolót. Nincs ez másképp a szóban forgó program konkurenseit használókkal sem.

Nos, ez a fentebb említett harc egyik újabb csatája, de azóta a háborúban új fejezet nyílt.

Egy programozó ugyanis, a magánszféra mellett kampányoló Alexander Hanff kérdést intézett az Európai Bizottsághoz, amely a válaszában kihangsúlyozta, hogy a fentebb említett módszer ellentétes a jelenleg hatályos uniós joggal.

Hogy miért?

Azért, mert biztosan csak akkor tudhatná egy weboldal, hogy az adott felhasználó hirdetésblokkolót használ, ha előtte átkutatná a böngészőjét.

Ez pedig beavatkozás a magánszférába, mivel ehhez a weboldal nem kéri ehhez a felhasználó beleegyezését.

Más kérdés, hogy ha a cookiekhoz hasonlóan erre is volna egy külön szöveg a honlapokon: mint ismeretes, a sütifájlok telepítéséhez a weboldalaknak már engedélyt kell kérniük, valamint tájékoztatniuk kell erről a felhasználókat.

Tehát a tartalomszolgáltatónak ezentúl minden egyes tiltás előtt meg kellene kérdezniük a felhasználót arról, hogy használ-e hirdetésblokkolót. Persze ahhoz, hogy ezt például megfelelő nyelven kérje az adott oldal, szintén adatot kell lekérni; a törvény így lényegében betarthatatlan.

Hanff-nak pedig annyira a bögyében lehetnek a hirdetésblokkolókat tiltó weboldalak, hogy létre akar hozni egy olyan weblapot, ahol jelenteni lehet a renitens oldalakat.

Szép új világ, igaz? Nos, hát akkor, ide nekem tartalom, de gyorsan és ingyen!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarhelyszakerto.blog.hu/api/trackback/id/tr838671502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.30. 20:15:46

Ha nem lennének tolakodóak, gagyik, irreleváns és erőforrászabálóak a reklámok, senki nem blokkolná őket. Mert nem zavarna.

tükörfúró 2016.05.01. 10:27:25

És akkor miért vennél uj gépet, ha ugyanugy tudnál indexezni, fórumozni, stb, mint 5-8-10 évvel ezelőtt egy P4-esen 512M rammal? :)

Vagy mi értelme a youtube-n az ön(!)reklámnak, az idegesítő birkás baromságoknak zenevideók alatt?

Ezek sokkal-sokkal bonyolultabb és sötétebb dolgok, mint ez a felszines óvodás cikk tárgyalja, valahova oda vezetne le az egész, hogy az internet 30-40%-a ma szemét, spam, fake, idiótaság, reklám, kéretlen reklám, kamu kontent, vírus, rootkit, pua, adsoft, mifene.

A harc minden téren folyik, a végső eszközökkel akár.

És ez egy végtelen összefonódásokkal terhelt hatalmas lufi.

A valóság, hogy a legális hirdetésekre visszajövő visszatérülő fogyasztáson lévő haszon összességében észrevehetetlen a töredéke annak, amit a hirdetésre fordítottak, aminek nagy része még csak nem is a hirdetést megjelenitőhöz, hanem egy másik nagy maffialánchoz, a hirdetés szolgáltatókhoz kerül, aki aztán a hirdetést "kiközvetíti", az eredeti hirdetési árakhoz képest töredék fillérekkel dotálva a megjelenítő oldalt.

De senki nem meri azt mondani, hogy jó, elég, nem fordítjuk a multi költségvetésének 5%-át (dollgármilliárdok) ostoba netes hirdetésre, mert ahogy egy ekkora ipar bedől, maga alá temet mindent.
"To big to fail",.. szép új globális világ.
süti beállítások módosítása