Hosszú ideje próbálja vissza-, vagy épp meghódítani a felhasználókat a Yahoo Mail és annak keresőrendszere, de úgy tűnik, hogy a próbálkozások egyelőre nem jártak sikerrel.
Pedig a Yahoo fontos része az IT-történelemnek, és egyike az internet legfontosabb úttörőinek.
Most mégis nehézségei támadtak azzal kapcsolatban, hogy meggyőzze a felhasználókat, megéri az ő szolgáltatását választani. És akkor itt van az a bizonyos Alibaba-ügy...
Maradnak az Alibaba részvények
A Yahoo szerdán jelentette be, hogy a tervekkel ellentétben mégsem válik meg részesedésétől az Alibabában. Pedig idén januárban (hol van az már) még Marissa Mayer vezérigazgató újságolta büszkén, hogy a 30 milliárd dollár értékű papírok eladása után új tervekbe fog a cég.
Hogy miért döntöttek végül így?
Talán ugyanazért, amiért a Wall Streeten terjedő szóbeszéd szerint a Yahoo lényegében semmit sem érne önmagában; Alibaba nélkül lényegében lufi. A céget persze sokan felvásárolnák, vagy inkább szétdarabolnák (egyik üzletágát a Verizon, másikat a News Corp. vinné), de nem ez az elsődleges célja a részvényeseknek.
Egyelőre nincsenek pontos információk arra vonatkozólag, hogy mi lesz a Yahoo következő lépése, de a cég eszközeit szeretnék elkülöníteni az Alibabától, és az internetes üzletágat a Yahoo Japanban lévő 35 százalékos részesedéssel együtt lényegében átmentenék egy másik vállalatba.
A cél az volna, hogy a Yahoo tevékenységét külön értékelhessék az Alibabától, de a pontos tervekre még várnunk kell, mivel azokat csak januárban jelentik be.
Mi a Yahoo jövője?
Az Alibaba-részvényekkel kapcsolatos transzfer leállításának másik oka az is lehetett, hogy az amerikai adóhatóság finoman odaszólva, de figyelmeztette a Yahoo-t: ne számítsanak arra, hogy a manővert adómentesen meg tudják oldani.
Márpedig ez a részvényeseket is fájdalmasan érintené.
A Yahoo jövője éppen ezért egy kicsit homályos, és a fentebb is említett átszervezés akár annak a Marissa Mayert is magával ránthatja, akit korábban nagy reményekkel vártak a Yahoo élére.
Csakhogy mostanában a kevés biztos dolog közül az egyik épp az, hogy a Yahoo egyre mélyebbre kerül, és hogy lassan komoly holtpontról kell beszélnünk a cég kapcsán.
Ahogy említettük, a Wall Street farkasai nem sok jót várnak arra az esetre, ha az Alibaba-részvényeket kiveszik, és egyre többen gondolják azt, hogy a Yahoo internetes üzletága lényegében totális csőd.
A negyedéves várakozások elmaradnak a vártaktól, a riválisok befogása (vagy épp megközelítése) sikertelen, és az alapvető célokat sem tudják elérni.
A kérdés tehát adott: ennyi volt a Yahoo-nak?