Tárhelyszakértő

Mit posztolj a céges Facebookra?

2015. február 08. - Tamás Lászlók

facebook_marketing.pngAmikor egy közösségi oldalon akarsz kampányolni, okosan meg kell tervezned, hogy mivel akarod felkelteni célközönséged figyelmét – és biztos lehetsz abban, hogy ha csak a cégedről posztolsz, az senkit sem fog érdekelni.

Kézenfekvő lenne persze ajánlatokkal, termékekkel, szolgáltatásokkal bombáznia közönségedet. Egyszerű, kevés munkát igénylő kampány volna – és épp oly kevéssé sikeres. Hirdethetsz persze, de a közösségi média elsősorban a networking, a brandépítés célját szolgálhatja hatékonyan.

Saját nézőpont, saját hozzáállás

Gondolj inkább arra, hogy azok, akiket a szolgáltatásod érdekelhet, jó eséllyel az érdekesebb szakmai híreket, eszmefuttatásokat is szívesen fogadják majd. Olyasmit tégy közzé, ami felkeltheti az érdeklődést, amit majd megosztanak, kommentálnak, ami aktivitást generál. A céges weboldal Rólunk rovata nem ilyen. Egy szakmai eseményről készített beszámoló, egy hírkommentár, egy új nézőpont viszont igen.

Nem kell ódzkodni attól sem, hogy személyesebbé tedd a kommunikációt. Ha a céges oldal helyett akár saját felhasználóval is kommentálsz, válaszolsz, az közvetlenebb kommunikációt jelent, ez pedig szimpatikusabbá tesz téged. Véleményt is nyilváníthatsz, akár bírálhatsz is, de arra azért figyelj, hogy a célod nem a gyűlölködés, trollok bevonzása, hanem például egy vita elindítása lehet elsősorban.

Nem kell mindig eredetinek lenned

Ne félj megosztani, amit más posztolt! Kövesd figyelemmel a szakterületed neves szereplőit – szakértőket, szakmai oldalakt, konkurenciát. És ha valami érdekes tartalmat találsz, oszd meg azt bátran. Ez nem lopás, a közösségi oldalakt erre találták ki. És még ha új nézőpontot nem is nyújtasz, új emberekhez juttatod el az adott tartalmat, akik a te oldaladnak is aktivitást generálnak majd. Nem arról van szó persze, hogy a konkurens blogbejegyzéseit vagy macskás képeket kellene osztani folyamatosan – de egy-egy érdekes meglátás, komment vagy hír bőven belefér.

A közösségi oldalt akkor használod értő módon, ha a felhasználók megismernek, közelebb kerülsz hozzájuk, ha szívesen olvassák a posztjaidat és aktívak is – kommentelnek, lájkolnak, megosztanak. Fogadd el, hogy ami téged érdekel, lehet, hogy a célközönséged számára unalmas, és szánj időt arra, hogy teszteled, mely tartalmak érik el a legnagyobb sikert. Igyekezz organikusan terjedő tartalmakat közzétenni, és így hirdetésre is kevesebbet kell majd költened. Kemény munka, sok időbe kerül, de megéri.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarhelyszakerto.blog.hu/api/trackback/id/tr997276079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása