Ahhoz, hogy eladd magad a neten, minden szempontból tökéletes jelenlétre van szükséged. De miért fontos, hogy profi szövegeid legyenek? Miért van szükség külön emberre ezek elkészítéséhez?
Képzeld el, hogy a vállalatod egy személy. Egy üzletember, aki saját magát akarja eladni. Egy honlap dizájnja, egy e-mail megjelenése, a grafikai elemek, sablonok és témák – ezek a külsőségek, az üzletember makulátlan öltönye, az egyszerű Windsor a nyakkendőn, a zsebkendő és az óra. A borotvált arc és rendezett frizura. Mindaz,ami segít az első benyomás során megnyerni azt, akivel csak találkozol.
Az első benyomás elmúltával azonban ennek az embernek el kell kezdenie beszélni. Azok a weboldalak, ahol csak termékkatalógus, kapcsolati információk és cégismertető találhatóak, nos, olyanok, mintha az öltözéket egy próbababára húznánk rá, és azt ültetnénk be egy tárgyalásra.
Ledumál a lábadról
Itt lép be a szöveg. A szöveg, amelymeggyőzi a potenciális vevőt, partnert, ügyfelet arról, hogy érdemes téged választania. Akár ismert brandet képviselsz, akár nem, az asztal túloldalán ülőt meg kell győznöd arról, hogy te vagy a legjobb választás. Az e-mailben kiküldött direct marketing szövegek, a céges blogodban megjelenő tartalmak, a honlapodon található hírek, érdekességek és marketingcélú szövegek pedig éppen erre jók.
A jó szöveg megírásához persze számos dologgal tisztában kell lenned – tudnod kell úgy fogalmazni, hogy bizalmat ébressz az olvasóban, releváns témákat választani és úgy vezetni az olvasót, hogy valóban elolvasson minden szót.
Szöveg vagy dizájn?
A szöveg és a dizájn közötti döntés a laikusoknak dilemmát okoz – a marketingesek tudják, hogy a szöveg sokkal fontosabb. Számos olyan szövegírt találhatunk a neten, akik a szakmában legendának számítanak, akik képesek szavaikkal megtöbbszörözni egy cég eladásait, elérését – s eközben saját honlapjuk gyakorlatilag úgy néz ki, mint amit az ezredforduló előtt töltöttek fel.
Ha honlapot készítesz, mindig azt tervezd meg előbb, mivel fogod feltölteni, és ehhez igazítsd a dizájnt. Ha a tartalomhoz nem megfelelő a megjelenés, az utóbbin változtass – adj elsőbbséget annak, ami valóban eladni hivatott téged, a termékeid, a cégedet. És ha kétségeid vannak, vedd igénybe profik segítségét. Nem kell hinned az írott szó erejében, tényszerű, hogy az hatalommal bír. Meggyőz, megragad, nevettet vagy felháborít, és mindez a marketingben is kiválóan használható.
Ha pedig azon gondolkodnál, hogy mit és hová írj, rengeteg hasznos segítséget találsz az induláshoz, többek között nálunk is.