Tárhelyszakértő

Mikor posztolj a közösségi oldalakra? Megmutatjuk infografikán!

2015. május 10. - NM Dani

kozossegi-media.jpg

Ha komolyan gondolod a közösségi média marketinget, mindent meg kell tenned azért, hogy a lehető legtöbb embert érd el tartalmaiddal. Ez nem csak azon múlik, hogy mennyit és mit teszel közzé - az is számít, mikor.

A közösségi média meghódításában hatalmas szerepet játszik az, hogy hogyan fogadják a tartalmaidat, akikhez eljut. Ehhez azonban arról is gondoskodnod kell, hogy valóban eljusson hozzájuk. Ha azzal küzdesz, hogy hiába posztolsz a Facebookra napi négyszer, mégis alig beszélnek az oldaladról, ideje kicsit változtatni stratégiádon.

Mindenkinek megvannak azok a rutinjai, amelyek a netfogyasztást is meghatározzák. Hasonlóan ahhoz, ahogyan régen reggel az újságot vettük a kezünkbe, a legtöbben a reggeli kávéval már a hírportálok, a Facebook elé ülünk le.

Ezt persze célközönsége is válogatja: egy negyvenes, elfoglalt üzletember és egy fiatal főiskolás szokásai különbözni fognak egymástól. Az alábbi infografika segítséget nyújt ugyan abba, hogy hogyan érdemes stratégiádat kialakítanod, végső soron azonban a te kezedben a siker kulcsa: saját felméréseket kell gyűjtened, és bölcsen használnod adataidat.

Mielőtt lehorgonyoznál egyetlen stratégia mellett, tesztelj! Posztolj sokat, majd keveset, nézd meg, mely tartalomtípusok a legsikeresebbek, a nap mely időszakaiban harapnak a legjobban arra, amit kiraksz! Néhány hét alatt felbecsülhetetlen értékű tapasztalatokra tehetsz szert, amivel bebikázhatod a közösségi kampányodat.

Tehát lássuk az alapokat: mikor érdemes posztolnod?

best-posting-times-social-media

(Forrás: Quick Sprout)

A bejegyzés trackback címe:

https://tarhelyszakerto.blog.hu/api/trackback/id/tr917447066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.10. 20:28:14

Mondjuk ha csináltál rajongói oldalt a fb-n, és nem személyes profilod van a céged nevével, akkor van Insights, ami szépen megsúgja, mikor van a legtöbb követőd online :) Olyankor érdemes kirakni postokat.

tucano 2015.05.11. 10:03:23

Illetve ha nemzetközi a célközönséged, akkor nincs értelme azz egésznek, mert teljesen máskor van csütörtök este hat, országtól függően.

para_noir 2015.05.11. 11:42:44

Jó kis poszt, vadásztál valahol egy túlméretezett, méter hosszú infografikát, és kiraktad, hát ez acélos tényleg. Mellesleg a magam részéről az összes megjelenő reklámszemetet ("kampányt") azonnal tiltom, tukmálja a szarát mindenki máshol, én nem akarom látni. Fos ez az egész marketingvilág.

NM Dani 2015.05.11. 11:48:50

@para_noir: A címben is benne van, mire számítottál? :) A blog tele van hosszabb, kifejtő cikkekel, e témában is, szóval ha kimerítőbb olvasmányra vágysz, nézz körül nyugodtan.
A hagyományos reklámmarketinget egyébként mi sem szeretjük. A tartalommarketingben hiszünk - szintén hosszasan kifejtve a blogon máshol -, ami dióhéjban a minőségi, érdekes tartalmak előálíltására, és nem a tukmálásra alapul. A tukmálás leáldozóban, egy marketingkampány viszont messze nem csak abból állhat. Marketing =/= reklám.

para_noir 2015.05.11. 11:57:21

@NM Dani: ha valami megjelenik a falamon, amit nem kértem, az reklám, hívhatjuk bárhogy. Az ilyet irtom onnan, és a "kampányoló" céget (ha el nem felejtem:) kerülni fogom. Az "érdekes" tartalmak meg 1%-ban érdekesek, döntő részben átlátszó tukmálásról van szó, nekem ne rejtsék valami "érdekesség" mögé a szarjukat, mert mikor a végén rájövök, ellenszenv támad bennem irántuk, mert behúztak a csőbe. Mellesleg ha érdekes tartalomra vágyom, megkeresem magamnak. Rühellek minden reklámozást, tudom, ósdi vagyok, meg nem is értek hozzá, nálam viszont totálisan fordítva sülnek el ezek az akciók.

NM Dani 2015.05.11. 11:58:22

@tucano: De jó estben tudsz annyira célozni, hogy nem egyetlen csatornát használsz, hanem teszem azt külön Facebook-oldalt tartasz fenn az Egyeült Államokra és Franciaországra targetálva. Ha meg mégis, akkor a más-más célközönségnek szóló tartalmakat abban az időben publikálod, amikor ők aktívak.

NM Dani 2015.05.11. 12:05:34

@para_noir: Ha megjelenik a faladon, és nem kérted, az lehet fizetett reklám, ami valóban tukmálás. Ha valamilyen marketinges jellegű tartalom, ám ismerősöd osztja meg, akkor az már valamilyen kampány része. A tartalommarketing célja viszont az, hogy magad keresd a tartalmat. Például: adott egy barkácsbolt, akik csinálnak egy weboldalt, ahol valóban hasznos tippeket osztanak meg, mit csinálj, hogy csinálj, milyen esközöket használj. Ha szereted a barkácsolást, te fogod keresni a tartalmat, nem tukmálják rád. Ettől még egyből nem konvertálsz természetesen vásárlóvá, de ha mondjuk fél év múlva kell egy új fúró, jó eséllyel ez a bolt lesz az első, ami eszedbe jut. Pedig nem toltak az arcodba egyetlen "mostazonnalvegyélmegtőlünkmindent" reklámot sem, csak egyszerűen felépítették a brandjüket.
Egyébként éppen azért haldoklig a hagyományos reklámmarketing, mert rengetegen vannak, akik ugyanígy gondolkodnak. TV-reklám alatt pisiszünet vagy kapcsolgatás, a bannereket már eleve meg sem látjuk (mármint tényleg, a legtöbben a szemkövetéses tesztek szerint egyszerűen vakfoltként átugorják), a közösségi médiában letiltjuk a reklámokat. A tartalommarketing az, ami ezen a szűrőn át tud jutni, mert nem reklám, hanem ténylegesen értékgeneráló brandépítés.

para_noir 2015.05.11. 12:14:13

@NM Dani: értem én, az a poén, hogy én magam is mellékállásban tartalmat gyártok tartalommarketinghez, de ettől még nem szeretem:) Tévéreklám meg már rég nem játszik nálam, leváltotta a torrenttéka...

NM Dani 2015.05.11. 12:18:04

@para_noir: Oké, akkor nem kell magyarázni. :)

tucano 2015.05.11. 13:38:48

@NM Dani: Bárcsak ilyen egyszerű lenne :D Ha kultúrkörönként vagy nyelvenként más-más profilt építenék, valószínűleg belehülyülnék :D Ráadásul Linkedinen nincs tudomásom szerint időzítési opció. Persze a posztod értékes és érdekes nagyon, csak maradjon fent a fene posztolni, ha az amik este hatkor szeretnek kattingatni :D

NM Dani 2015.05.11. 14:17:48

@tucano: A második felére van megoldás, rengeteg közösségi média időzítő szolgáltatás van, amik ezt feloldják. Ilyen pl. a Hootsuite, vagy a magyar fejlesztésű Postradar. Ha megvan a tartalom, ilyenekkel előre letudhatsz jó pár napot, minimális munkával.
A gond hát ugye a tartalomgenerálás, ezt általában kiszervezik, mert a fenének van ideje még a biznisz mellett közösségi médiára, blogra, tanulmányra, oktatóanyagra, miegymásra. Szövegírókkal viszont költséghatékonyan megoldható a dolog hosszú távon. Nem kérdés, nagy meló. :)

tucano 2015.05.12. 14:07:48

@NM Dani: köszönöm szépen, rápróbálok ezekre az időzítőkre. Erre nem is gondoltam. A beszervezett tartalomgenerátor meg ebben az esetben én vagyok :D (www.walshww.com/)
süti beállítások módosítása