Ha komolyan gondolod a közösségi média marketinget, mindent meg kell tenned azért, hogy a lehető legtöbb embert érd el tartalmaiddal. Ez nem csak azon múlik, hogy mennyit és mit teszel közzé - az is számít, mikor.
A közösségi média meghódításában hatalmas szerepet játszik az, hogy hogyan fogadják a tartalmaidat, akikhez eljut. Ehhez azonban arról is gondoskodnod kell, hogy valóban eljusson hozzájuk. Ha azzal küzdesz, hogy hiába posztolsz a Facebookra napi négyszer, mégis alig beszélnek az oldaladról, ideje kicsit változtatni stratégiádon.
Mindenkinek megvannak azok a rutinjai, amelyek a netfogyasztást is meghatározzák. Hasonlóan ahhoz, ahogyan régen reggel az újságot vettük a kezünkbe, a legtöbben a reggeli kávéval már a hírportálok, a Facebook elé ülünk le.
Ezt persze célközönsége is válogatja: egy negyvenes, elfoglalt üzletember és egy fiatal főiskolás szokásai különbözni fognak egymástól. Az alábbi infografika segítséget nyújt ugyan abba, hogy hogyan érdemes stratégiádat kialakítanod, végső soron azonban a te kezedben a siker kulcsa: saját felméréseket kell gyűjtened, és bölcsen használnod adataidat.
Mielőtt lehorgonyoznál egyetlen stratégia mellett, tesztelj! Posztolj sokat, majd keveset, nézd meg, mely tartalomtípusok a legsikeresebbek, a nap mely időszakaiban harapnak a legjobban arra, amit kiraksz! Néhány hét alatt felbecsülhetetlen értékű tapasztalatokra tehetsz szert, amivel bebikázhatod a közösségi kampányodat.
Tehát lássuk az alapokat: mikor érdemes posztolnod?
(Forrás: Quick Sprout)