Tárhelyszakértő

Mobilegeddon: A Google megint atomot dobott a piacra

2015. április 24. - NM Dani

mobilogeddon_2.jpgLegalábbis az amerikai piac így értékeli a keresőóriás legújabb algoritmusfrissítését, amely a mobilbarát oldalakat helyezi előtérbe. A lépés senkit nem érhetett meglepetésként, de nagy változásokat hoz.

A Wired egyenesen az elmúlt három év legnagyobb változásának nevezi a frissítést - azaz gyakorlatilag a Pingvin bevezetése óta a legjelentősebb változást tapasztalhatjuk. A techoldal szerint ugyanakkor egyúttal ez ékes példája annak is, hogyan használja a Google a piac feletti hegemón uralmát arra, hogy a maga szája ízének megfelelő technológiai változásokat mozdítson előre.

Megtörtént a nyilvánvaló

Senkit nem érhet meglepetésként, hogy a Google ilyen lépésre vetemedett, ugyanis hosszú hónapok óta, gyakorlatilag már fél éve pontosan tudni lehetett, hogy erre készülnek. Jó ideje megjelentek már a keresési találatok mellett a "Mobile-friendly" feliratok, és Matt Cutts is régen bevallotta már, hogy igen, valóban a mobilbarát oldalak előbbre rangsorolása a cél már rövid távon.

A Google szerint céljuk mindössze annyi, hogy a felhasználók ne csak releváns és friss tartalmakat lássanak a találati listák élén, de egyben olyan weboldalakat is kapjanak, amelyek megfelelően jelennek meg az általuk használt platformon. A lépés valóban időszerű, hiszen mostanra a mobilos internetforgalom szempontjából 2014 már fordulópontnak számított: az okoseszközökről (mobilok, tabletek, phabletek stb.) származó forgalom már a teljes netforgalom 55 százalékáért felelt a comScore szerint (47 az appok részéről és 8 százalékot adnak a mobilos böngészők).

mobilogeddon_1.jpgMég semmi sem biztos

Arról persze egyelőre a leghalványabb fogalmunk sem lehet, hogy a keresések hány százalékát érinti majd a változás, hogy kit mennyire érint hátrányosan. Annyi nagyjából biztos, hogy akinek mobilbarát az oldala, reszponzívan jelenik meg és jól használható (a Google algoritmusának mérései szerint is) az okoseszközökről, nincsen félnivalója. Aki pedig 2015 tavaszán még mindig nem szánta rá magát egy reszponzív weboldal elkészítésére, az csakis magára vethet, hiszen az egész szakma jó ideje ettől hangos már.

Érdekes adat ugyanakkor, hogy a Techcrunch szerint a Fortune 500-as weboldalak 44 százaléka (!) nem szerepelt jól az első teszten, további 4 százaléknál pedig mérhetetlen volt az eredmény. Sokat segít majd persze, ha pontosabban tudjuk, hogy a Google szerint mire kell figyelnünk, de addig is érdemes élénken figyelnünk, milyen változások következnek be a keresésekben, találati listákon.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarhelyszakerto.blog.hu/api/trackback/id/tr127396584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása