A legújabb frissítés nem hoz majd olyan forradalmi változást, mint a korábbi P-betűsök, bár a cukiságfaktort maximumra tolja. A lényeg: a Google keményen ráfekszik a mobiloptimalizációra és a felhasználói élményre.
Friss hír, hogy a Google legújabb algoritmus-frissítését a kacsacsőrű emlős után nevezték el, maga a kódnév azonban már jó ideje találgatások célpontja. 2007-ben például azt találgatták, vajon így hívják-e majd a keresőóriás online tárhelyszolgáltatását, amely végül a Drive nevet kapta.
Aztán újra előkerült a név 2013-ban - akkor arról keringtek pletykák, hogy a következő, áprilisban élesedő új frissítést hívják majd így. Akkor úgy gondolták a SEO-szakemberek, hogy a Google a nyelvtant, központozást, egyszóval a tartalmak minőségi jellegét vizsgálja majd a kacsacsőrű segítségével. Ez lényegében teljesen illett volna a stratégiába, végül azonban mégsem jött be a jóslat - és a nyelvtant vizsgáló frissítés azóta sem érkezett.
Mobilra érkezik
Végül aztán mégiscsak nagy durranásra tartogatták a harmadik P-betűs állatot: mint azt Gary Illyés, a Google vezető webelemzője néhány napja Sydneyben bejelentette, lényegében a piacon egy ideje Mobilegeddon néven emlegetett algoritmus-frissítés továbbfejlesztését hívják majd így. Sejteni lehetett, hogy nem hagyják névtelenül a változást, hiszen óriási fordulatot hozott, egyben komoly állásfoglalást a Google részéről.
Tehát, mit változtat majd a Platypus? Arról, hogy a korábbi mobilbarát frissítés mivel jár, írtunk már korábban. A Platypus elsősorban azokat az oldalakat veszi majd célba, amelyeknek mobilon túl sokáig tart betölteniük, illetve azokat, amelyek appok letöltésére igyekeznek a keresőtalálatok átirányításával rávenni a felhasználókat.
Gary Illyés az SMX 2015 keresőkonferencián arról is beszélt, hogy a felhasználói élmény (UX) a mobilos kereséseknél hangsúlyosabb mutató, és egyelőre még csak fontolgatják, mikor vezessék be az asztali gépekről indított keresések esetén is. Ennek oka, hogy utóbbi esetben a UX-elemek kevésbé relevánsak, míg mobilon óriási a jelentősége, hogy megfelelően jelenjenek meg az oldalak.
Tehát összegezzünk.
Mit tudunk?
- A frissítés neve Platypus lesz.
- Bünteti majd a lassú és appok letöltésére kényszerítő oldalakat.
- Nem a Mobilegeddont hívják így, de beleillik a trendbe.
És mit nem?
- Lesznek-e további elemei?
- Mikor élesedik a frissítés?
- A keresések hány százalékát érinti majd?
- Miért nem egy fekete-fehér állatot választott a Google?