Tárhelyszakértő

Átfésülnéd online múltadat? Most megteheted!

2015. április 27. - NM Dani

clear_1.jpgLegyen szó akár vállalatokról, akár egy személyes brand felépítéséről, netes múltunk sokat számít. Egy-egy elbaltázott vagy népszerűtlen poszt, félreérthető tweet akár komolyan is ronthat megítélésünkön - legalábbis eddig így volt.

A netes múlt olyasmi, ami bármikor kísérthet minket. Az állásinterjún előkerülhet egy öt évvel ezelőtti szilveszteren készült fénykép, egy reklámkampány közepén előkerülhet egy a céges Facebook-oldalra évekkel korábban kikerült félreérthető poszt...

Mindenkinek vannak az életében olyan pillanatok, amiket ha nem is törölne ki, de utólag lehet, hogy nem szívesen osztana meg ország-világgal.

A közösségi média ma a brand kommunikációjának rendkívül fontos terepe. A vállalatoknak lehetőségük nyílik arra, hogy kétirányú kommunikációt folytassanak célpiacukkal, interaktív tartalomszolgáltatást folytassanak.

Ez azonban néha visszafelé is elsülhet.

Képzeljük el például, hogy egy jól felépített, aktív felhasználókkal bíró csatornán egy félreérthető poszt jelenik meg, amely alatt flamewar bontakozik ki, esetleg kifejezetten negatív fényt vet a cégre. Eltelik némi idő, a marketingest leváltják - a posztot azonban elfelejtik törölni, és az hónapokkal vagy évekkel később kerül elő újra.

A közösségi média a személyes brand építésére is nagyszerű terep, itt is veszélyt jelentenek azonban múltbéli botlásaink. Nem mindegy, hogy egy magabiztos, visszafogott munkaerőt/vállalkozót/cégvezetőt vagy egy bulizós-piálós embert lát jövendő munkaadónk, partnerünk...

Hogyan törölheted kínossá vált múltadat?

A legújabb csodaszer a fent vázoltak elkerülésére a Clear applikáció. A fejlesztők nem kispályáznak, az IBM Watson szuperszámítógépét használják fel arra, hogy átfésüljék múltunkat különféle közösségi oldalakon (egészen pontosan a Twitteren, Instagramon és Facebookon).

A program ezután szól, ha bármi megkérdőjelezhetőt talál, ha pedig úgy döntünk, hogy igen, ez valóban egy rettentően kínos felvétel Péter legénybúcsújáról, törli is.

Mindez jól jelzi egyébként azt, hogy mikor kell óvatosnak lennünk. Írtunk már arról, hogyan kommunikálj a céges Facebook-csatornán: ha személyes hangvételt használsz, ha akár megosztó vélemény teszel közzé, az nagy eséllyel előnyödre válik.

Ha ellenben személyeskedsz, sértő, negatív véleményeket teszel közzé, az általában visszaüt. Van, akinek bejön a negatív irányú kommunikáció, a legtöbben azonban szeretnék inkább pozitív fényben látni brandjüket – ehhez pedig egy egységes, alaposan kidolgozott social media marketingstratégia elengedhetetlen.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarhelyszakerto.blog.hu/api/trackback/id/tr827403310

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.04.28. 10:52:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása