Új technológiával őrzik a rendet a közösségi oldalon, már 200 ezer oldal kamu lájkjait vették el egy hónap alatt. Nincs megállás, a Facebook tartani akarja a lépést az üzletét rontó simlisekkel szemben.
A közösségi média marketing legfontosabb platformja a Facebook. A sikert itt lájkokban, megosztásokban, kommentekben mérik - minél többen beszélnek egy oldalról, egy-egy poszt minél több emberhez jut el, annál jobban teljesít a kampány. Nem kevés cég használja a közösségi oldalt reklámfelületként, az ő dolgukat azonban a Facebook nem teszi könnyűvé, hiszen egyre inkább a fizetős hirdetések felé terelik partnereiket.
Lájkok nélkül mit érek én?
Érthető, ha sokan próbáltak meg kerülőutakat keresni - ahogyan régebben a linkkatalógusokkal a Google rangsorolását akarták befolyásolni, az elmúlt években úgy vásároltak kamu lájkokat, hogy oldalaik teljesítményét növeljék. A profik tudják persze, hogy ennek nem sok értelme volt – a valódi sikerhez valódi aktív felhasználók, nem pedig semmit sem érő lájkok tömegei kellenek.
Ilyen egy lájkárus ajánlata - elég jól menő "üzletág" volt.
Ettől függetlenül mindeddig töretlenül virágzott a lájkárusok üzlete. A Facebook azonban most megelégelte ezt, és felégeti a feketepiacot.
Ez 14 millió zombinak tetszik
A közösségi oldal programozói új felismerő-technológiával frissítették algoritmusaikat, így most már sokkal hatékonyabban képesek felismerni a gyanús mintázatokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy automatikusan képesek beazonosítani a "feketézőket". Annyira, hogy mióta az új rendszer beindult, megháromszorozták találataikat. Március óta nem kevesebb, mint 200 ezer oldalt fosztottak meg vásárolt lájkjaiktól.
A 2012-es becslések szerint a közösségi oldalon legalább 83 millió kamufelhasználó volt regisztrálva - ez az összes regisztráció 8,7 százaléka. Ezek egy része egyszerű duplaaccount, de legalább 14 millió olyat találtak, amelyeket nemkívánatos tartalmak terjesztésére használtak, mint a spam vagy kártékony linkek. És persze arra, hogy kamulájkokat szállítsanak a megrendelőknek.
Zuckerbergék az elmúlt években is igyekeztek a lehető legaktívabban fellépni a csalók ellen. 2014 végéig a bíróságok már több mint 2 milliárd dollárt ítéltek meg különféle eljárások során a cégnek az oldalukon folytatott csalások miatt.